Hyggedanmark

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

HYGGEDANMARK ApS

Ejbytoften 17

2600 Glostrup

kundeservice@hyggedanmark.dk

Telefon: 30427343 - Telefonen er ikke bemandet. Der ligges en besked og der vil blive ringet op inden for for kort tid i tidsrummet 10-16.

CVR 36490225

 

Betaling

Du kan betale med følgende betalingskort:

MobilPay Online, Dankort, VisaDankort, Visa, MasterCard og ViaBill.

Dine kontooplysninger som bliver indsamlet ved køb af varer, sendes direkte og sikkert til PBS via krypteringsformen, (SSL), som kun er forbeholdt dig og PBS. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se eller gemme dine personlige oplysninger. Beløbet trækkes først fra din konto når varen afsendes fra www.hyggedanmark.dk

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den sidste bankdag i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned.

Læs mere: www.viabill.com

 

Fragt:

Ved køb over 499 DKK er fragten GRATIS til pakkeshop i Danmark. Køb herunder tillægges et fragtgebyr.

GLS Pakkeshop: 39,00

GLS Firma: 49,00

GLS Privat: 79,00

PostNord Pakkeshop: 59,00

PostNord Firma: 68,00

PostNord Privat: 85,00

Når ordren er sendt fra lageret, modtager du en mail straks efter. Skulle der være delsendinger, vil du også modtage besked herom.

Ved bestilling af møbler vil disse blive leveret af fragtmand. Du vil blive kontaktet for levering så i kan finde et tidspunkt der passer dig og efterfølgende adviseret på sms.

Vi er leverandører af en del varer som vi ikke har på lager og derfor enten vil blive sendt direkte fra leverandøren og skal det bestilles hjem får du straks besked om leveringstiden.

Ved møbler skal længere leveringstid påregnes.

Vi sender i Danmark og Sverige.

 

Levering

Du vil modtage dine varer inden for 1-3 hverdage efter dit køb af de varer, der er på lager.

Leveringstiden finder du ud fra den enkelte vare. Hvis du har bestilt flere varer og dele af ordren er bestillingsvare, sender vi dem sammen. Hvis du ønsker en delforsendelse betaler du for denne og vi betaler naturligvis for den der ventes på. 

Ved møbler skal længere leveringstid påregnes, da det er en bestillingsvare og kommer direkte fra leverandøren.

OBS: Omkring jul og udsalg samt ved ferielukket kan der forekomme længere leveringstid. Vi anbefaler derfor, at du bestiller julegaver i god tid.

Der leveres ikke lørdag, søndag og helligdage.

Vi leverer til brofaste øer i Danmark, kontakt os vedr. levering på øerne.

Ved ankomst af varen

Straks ved ankomst af varen skal du tjekker for fejl og mangler. Er der synlige fejl og mangler, skal du du kontakt os hurtigst muligt og senest 7 dage efter modtagelse af varen.

VIGTIGT ! Hvis varen er beskadiget, når du modtager den

Hvis emballagen er beskadiget eller bærer synlige tegn på defekt, når den bliver leveret, skal du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt kan du nægte at modtage varen, eller bede chaufføren om at blive mens du pakker varen op. 

Er der lavet aftale med HYGGEDANMARK.dk om levering på adressen, uden du er hjemme, sker dette på dit eget ansvar.

Vi leverer dine varer på det sted på adressen, som du har bestemt – forudsat at der er fri passage. Inden vi leverer dine varer, bedes du derfor sikre, at der er fri og uhindret adgang til det sted, hvor dit møbel skal placeres.

Forgæves levering

Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager, eller hvis du ikke er hjemme på det aftalte tidspunkt, og varen skal tages med retur, opkræver vi også fragtgebyr for en evt. ny levering.

Nægtet modtagelse eller uafhentede pakker

Har du nægtet modtagelse eller uafhentet pakke, vil der blive fratrukket hvad der svarer til vores oprindelige omkostning alt efter pakke størrelse/vægt. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ved fragtmand hæfter du selv for den fulde fragtudgift, dette kan koste op til kr. 1000,- ønskes der gensendt, betaler du selv for denne forsendelse.

 

Fortrydelsesret

Når du handler hos HYGGEDANMARK.dk har du altid 30 dages fuld fortrydelsesret, gældende fra den dag, du modtager varen. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Dog er letfordærvelige fødevarer helt undtaget fortrydelsesretten.

Du skal sende en mail til kundeservice@hyggedanmark.dk, hvor du opgiver ordrernummeret. Du skal tydeligt gøre opmærksom på, at du ønsker at benytte fortrydelsesretten, eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Når du sender varen retur, skal den sendes direkte til os. Vi afhenter ikke pakker i pakkebokse eller pakkeshops.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 7 dage til at sende varen tilbage til os.

Hvis du fortryder købet, skal du sende varen til:

HYGGEDANMARK APS

Ejbytoften 17

2600 Glostrup

du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varens stand, når du sender den retur.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

Varen skal helst være ubrugt, i original emballage og sendes retur i samme stand som ved modtagelsen og med de originale labels/mærker, hvis du vil undgå værdiforringelse. SKRIV VENLIGST IKKE PÅ ORGINALEMBALLAGE, SÆTTE TAPE PÅ MM.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Returlabel

Kan varen sendes med GLS – kan du bestille og betale for en returlabel som vi efterfølgende sender på mail og du selv printer, gælder KUN ved fortrydelsesretten og hvis du har gjort opmærksom på denne enten på mail eller ved brug af fortrydelsesblanketten nederst i handelsbetingelser.

Returlabel er pr. vare.

 

Indpakning

Du kan vælge at få dine varer indpakket mod betaling.

Vi genbruger mest muligt emballage fra andre forsendelser, så vi skåner miljøet mest muligt.

(Gælder dog ikke indpakning)

BEMÆRK: Vi pakker ikke møbler ind og varer der kommer direkte fra leverandøren med fragtmand.

Indpakning vil ikke blive returneret ved retur pakker.

 

PRISMATCH OG PRISGARANTI - HER & NU

Vi vil være din foretrukne leverandør, derfor tilbyder vi prismatch HER & NU, gælder kun samme dag du køber varen. 

Skulle du finde en vare hos en konkurrent som er billigere end hos os, matcher vi prisen for dig, samme dag som købet fortages.

Det eneste du skal gøre er at kontakte os via kundeservice@hyggedanmark.dk hvor du indsætter et link, på vores vare, og et link med den samme vare fra en anden online shop som du mener er billigere end vores pris. Varen skal købes samme dag som du sender prismatch.

Når vi har verificeret at shoppen og varen overholder vores betingelser for prismatch, vil du modtage svar retur på din mail, hvorpå du kan bestille varen til en 100% matchende pris.

Vigtigt: For at gøre brug af prismatch skal du helst indberette prisdifferencen før du afgiver din ordre på vores webshop. Derfor bestil først når du har fået en godkendelse fra os pr. mail!.

Betingelser for prismatch

For at sikre en fair sammenligning, skal disse enkle krav opfyldes inden en prismatch kan gøres gældende:

-Det skal være hos en dansk online shop med dansk cvr nr. og varelager placeret i Danmark.

-Varen skal være på lager, og til levering inden for 1-3 dage.

-Varen skal være nøjagtig den samme; Producent, kvalitet, farve osv.

-Dokumentationen skal være i form af et link til varen.

-Prisen skal være på 1 stk. af varen (altså ikke 2 for X kr.).

- Prismatch gælder varer, der reelt er tilgængelige, og dermed ikke tilbud eller kø tilbud, begrænsede antal/tid, gælder ikke tilbud, der kræver et medlemskab, som f.eks. en indkøbsforening, kundeklub eller nogen form for betaling for at få adgang til tilbuddet. Gælder ikke tilbud, som udgåede varer, få stk. og begrænset antal.

Hvis pris matchet er set en weekend/helligdag, så tjekkes matchet den første hverdag, da vi har lukket weekender/helligdage. Hvis prismatchet/tilbuddet ikke er aktivt den førstkommende hverdag kan vi ikke prismatche, da vi ikke kan verificere prismatchet.

Varen vi matcher skal være inklusiv leveringsomkostninger.

Prismatch omfatter udelukkende varer omfattet af danske regler for moms, told, garanti/reklamationsret og forbrugerbeskyttelse.

 

Gavekort og Rabatkoder

Der kan altid maximalt bruges en rabatkode pr. ordre, og den kan ikke kombineres med gavekort eller tilgode bevis.

 

Reklamationsret

Den 2-årige reklamationsret gælder alle produkter, dog er batterier, elpærer, fødevarer og fordærvelige varer ikke omfattet af den 2-årige reklamationsret.

Husk derfor altid at gemme din faktura, hvis der skulle opstå et problem. Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du skal skriftligt kontakte os på mail:

kundeservice@hyggedanmark.dk og medsende foto og så detaljeret beskrivelse som muligt - dette vil mindske reklamationstiden.

Omhandler reklamationen en fragtskade, er det VIGTIGT at du medsender et billede at både vare og billede af kassen samt fragtleverandør mærket fra kassen og et billede af kassens beskyttende indhold.

OBS ! Send ikke varen retur, før du har en aftale med os om, hvordan vi løser reklamationen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav eller uden omdeling.

 

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@hyggedanmark.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - ec.europa.eu/odr

 

Persondatapolitik

Se afsnit privatlivspolitik.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale

om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.02.2021