Vi opsamler cookies til at gøre oplevelsen bedre. Når du benytter vores website, giver du samtykke til anvendelsen af cookies. Læs mere.
Reklamationsbetingelser
VED ANKOMST AF VAREN.
Straks ved ankomst af varen skal du tjekker for fejl og mangler. Er der synlige fejl og mangler, skal du du kontakt os hurtigst muligt og senest 7 dage efter modtagelse af varen.
VIGTIGT ! Hvis varen er beskadiget, når du modtager den
Hvis emballagen er beskadiget eller bærer synlige tegn på defekt, når den bliver leveret, skal du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt kan du nægte at modtage varen, eller bede chaufføren om at blive mens du pakker varen op.
Reklamationsret
Den 2-årige reklamationsret gælder alle produkter, dog er batterier, elpærer, fødevarer og fordærvelige varer ikke omfattet af den 2-årige reklamationsret, her vil perioden være kortere, alt efter hvad der giver mening for det konkrete produkt.
Husk derfor altid at gemme din faktura, hvis der skulle opstå et problem. Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen.
Du skal skriftligt kontakte os på mail:
kundeservice@hyggedanmark.dk og medsende foto og så detaljeret beskrivelse som muligt - dette vil mindske reklamationstiden.
Omhandler reklamationen en fragtskade, er det VIGTIGT at du medsender et billede at både vare og billede af kassen samt fragtleverandør mærket fra kassen og et billede af kassens beskyttende indhold.
OBS ! Send ikke varen retur, før du har en aftale med os om, hvordan vi løser reklamationen.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav eller uden omdeling.
Klagemuligheder
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, og det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - ec.europa.eu/odr
Denne side er senest opdateret d. 11.02.2021